Tips på styrketränings-app

Äntligen ett träningspass utan illamående. Däremot känns det inte riktigt som att det gav något… Antagligen bara i mitt huvud eftersom all träning är bättre än ingen träning. Men ändå. Tog det lugnare än sist och hade ätit ett tag innan. Ska försöka köra lite lugnare tempo och mindre tungt ett tag framöver så får vi se om det går att öka framöver. Måste modifiera träningsprogrammet en del också. Nån övning är inte bra för min nacke, och sen känns det som att jag vill byta ut nån övning mot annat som känns bättre.

Som statistik-junkie så kör jag såklart med en app för styrketräningen också. Kanske det är nån som har nåt bra tips där? Jag har testat en del fram och tillbaka men inte riktigt fastnat för nåt.
Körde GymBuddy tidigare. Enkelt och funktionellt, men rätt fult och har inte uppdaterats på hur länge som helst. Och exportering sker bara via csv.
Har testat Fitness Builder ett tag nu och det är ett helt klart mer avancerat program och mer genomtänkt. Däremot så har jag än inte kommit fram till vad som sker efter de gratisperioden på 30 dagar. Den skall övergå till en free-tjänst då med diverse restriktioner, men jag har inte förstått exakt vad som försvinner. Jag har inget emot att betala för en app om den är bra. Men denna kostar 75kr/mån vilket i sig känns lite väl magstarkt.
Dessutom var den senare lite bökig om man kom på att man skulle köra en övning som inte var inlagd i programmet sen tidigare.

Tips mottages. Det finns så oändligt mycket skräp på appstore. ;)


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *