Ris till Telia, Ros till Ticnet

Jaaa, nu har vi biljetter till AC/DC på Ullevi i sommar. Ticnet är en klart bra sida. Eller bra företag till och med. Fem sekunder efter 09.00 när biljetterna släpptes loggade jag in på sidan. Jag blev satt i kö pga belastning, vilket jag ju hade väntat mig. Efter två(!) timmar kom jag fram och kunde klicka vilken biljett jag ville ha och fick fram all info. Men sen blev det nåt fel på sidan. Fick bara ett kryptiskt felmeddelande när jag skulle gå vidare. Jag ringde direkt till Ticnet…. Och såklart hamnar man i telefonkö denna gång. 30min rättare sagt. Direkt jag kom fram och förklarade mitt problem så grävde hon upp biljetter och jag kunde slutföra köpet direkt i telefonen. Självklart så lyckades ju samtalet kopplas ner när jag pratat med henne någon minut. Som tur var så hade jag hunnit uppge mitt telefonnummer. Hon ringde upp direkt och hon hade en nöjd kund som köpte biljetter för dryga tretusen kronor.

Så till Telia. Idag skulle jag hjälpa min mor att koppla in ADSL från Telia. Den 16e skulle det vara inkopplat och klart att ansluta. Men ADSL-modemets lampor lyste inte med rätt lampor. Min mor ringde och fick till svar att det var den 29:e det skulle kopplas in. Tillbaka till butiken och får till svar att det inte var inkopplat, men att det nu skall vara fixat. Nu lyser rätt lampor på modemet och allt borde vara ok. Fungerar ändå inte, och det var då jag blev inlandad. Kontrollerar alla inställningar och konstaterar att det ser rätt ut. Ringer till Telia och blir placerad i telefonkö. Plats 32 i kön. Efter ett bra tag så hade jag plats ett i kön. Då kopplas samtalet ner. Irriterad så ringer jag igen. Du har plats 34 i kön…

Ytterligare lång väntan tills jag kommer fram. Pratar med en sävlig kille som ber mig kontrollera allt….. Efter att ha förklarat för honom att jag kollat allt så säger han att det skulle kopplas in den 29:e… Ja, vi vet att ni säger det, men ni har lovat den 16:e i telefon och i butiken. Ok, nu börjar han knappa. Han ber mig dröja ett litet tag och så kopplar han ifrån mig och samtalet bryts.

Väntar i ett par minuter och väntar att han ska ringa upp igen…. Men nej…. Och nej, jag ställer mig inte i telefonkö igen för tredje gången. Jag jobbar ju med telefonsupport själv och använder min telefon hela dagarna och jag har aldrig tappat samtal tidigare så jag har mycket svårt att tro att det beror på min telefon.

Är otroligt stolt över att kunna bojkotta Telia helt. ComHem till TVn, AllTele till bredbandet och Tele2 för hemtelefonen. Och inte kommer jag att rekommendera Telia till någon annan heller. Mormor skall också ha nytt abonnemang på Telefon, Bredband och TV. Och nu kommer jag definitivt att kolla efter andra alternativ.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *